فعال شدن ۱۹۰۰ واحد راکد ونیمه فعال تهران و افزایش ۲برابری ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در یکسال

استاندار سابق تهران از فعال شدن ۱۹۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در سطح استان تهران ظرف یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش آرونو ، محسن منصوری استاندار سابق تهران ومعاون اجرایی رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه استاندار تهران گفت: از رئیس جمهور و وزیر کشور به واسطه اعتمادشان به یک جوان ۳۷ ساله در هنگام انتصاب بنده به عنوان استاندار تهران قدردانی می‌کنم و باید از همه دستگاه‌ها و مدیرانی که ظرف یکسال گذشته با بنده همکاری داشتند به ویژه اعضای شورای تأمین که نقطه اتکای ما در تأمین امنیت استان بودند به همراه ائمه جماعات و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قدردانی کنم.

وی در ارائه گزارشی از عملکرد خود به عنوان استاندار تهران ظرف یکسال گذشته نیز گفت: استان تهران استانی خاص و ویژه است که ما آن را در شرایطی خاص تحویل گرفتیم به شکلی که در ابتدای آن موضوع کرونا و در پایان دوره مسئولیت نیز حوادث اخیر وجود داشت و در خلال این یکسال نیز اتفاقاتی همچون سیل، وجود گرد و غبار، آلودگی هوا و عادلانه سازی یارانه ها از دیگر مسائلی بود که رخ داد.

منصوری افزود: یک جوان گرایی در بدنه مدیریت استان تهران اتفاق افتاد، به شکلی که متوسط سن مدیریتی در این استان ۱۰ سال جوان شده که در حقیقت سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی برای نظام اتفاق افتاده است و بی تردید کار میدانی و جهادی ظرف یک سال گذشته در استان تهران ستودنی بوده است. حدود ۱۴۰ روز از دوره مسئولیت خود را در شهرستانها و بین مردم حضور پیدا کردم  تا گره گشایی اتفاق بیفتد. همه مدیران ما مدیران شبانه روزی بودند و حضور در متن مردم از افتخارات دولت سیزدهم در استان تهران بوده که گره گشایی مستقیم مدیران استان برای مردم را رقم زده است.

وی ادامه داد: تقویت مرجعیت استانداری تهران در این یکسال با جدیت دنبال شد و از حسن ارتقاء و بهره گیری از ظرفیت حضور دستگاه های ملی در تهران، نهایت بهره گرفته شد. در حقیقت تهران مجموعه‌ای از مسائل چند ده ساله داشت که با حضور بیش از دو میلیون نفر اتباع خارجی در آن بعضا گره‌هایی برای چندین سال باقی مانده بود که بخشی از آنها گره گشایی شد.

استاندار سابق تهران تاکید کرد: نزدیک به ده هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت وارد استان تهران شده است که حدود ۱۶۰ هزار شغل جدید، یعنی ۱۵ درصد فراتر از تعهد دولت نسبت به برنامه‌ای که تعهد کرده بود بیشتر محقق شده و ظرف یک سال گذشته ۴۰۰ واحد راکد و ۱۵۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال فعال شدند و با اصلاح ضوابط استقرار واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر تهران معضلات چندین ساله واحدهای تولیدی حل و فصل شد. همچنین ۵۹۳ طرح نیمه تمام اقتصادی وارد چرخه تولید شدند.

منصوری در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تفویض اختیار دولت به استانداری تهران برای اضافه شدن ۳۰۰ هکتار به هر یک از شهرکهای صنعتی استان تهران گفت : ۳۸ لکه نابسامان در تهران داشتیم که دولت به استانداری تهران مجوز داد که نسبت به تبیین این لکه ها به شهرک های خصوصی اقدام کند. در حوزه افزایش صادرات غیر نفتی نیز شاهد رشد ۵۱ درصدی بودیم و در حوزه اجتماعی با تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی در استانداری تهران مسائل مختلف دنبال شد و موضوع جمع آوری معتادان متجاهر پیگیری شد به شکلی که ظرفیت نگهداری از ۱۱ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر یعنی دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ارتباط منسجم و موثری با گروه های مختلف و احزاب در جهت تحقق دولت مردمی ایجاد شد. همچنین در جریان سفر رئیس جمهور به استان تهران فرمانداری های شهریار و ورامین ارتقاء پیدا کردند و به فرمانداری های ویژه تبدیل شدند. با توجه به دستور رئیس جمهور برای تدوین طرح ایجاد استانهای شرقی و غربی اینا مر محقق و نهایی شد و طرح تهیه شده به وزارت کشور ارسال شده است. البته در طراحی ساختار سیاسی شهر تهران توفیق نداشتیم که امیدوارم آقای فخاری این موضوع را دنبال کند.

منصوری تاکید کرد: همکاری خوبی در شورای تامین استان تهران شکل گرفت و پروژه‌های سختی اجرایی شد؛ اما در مجموع نمره قابل قبولی داشتیم و موضوع مدیریت کرونا نیز ذیل حوزه امنیتی به خوبی پیش برده شد.

استاندار سابق تهران با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اتباع خارجی شناسایی شده در تهران وجود دارد، افزود: همچنین حدود ۴۰۰ هزار نفر نیز اتباع خارجی شناسایی نشده پیش بینی می شود در تهران باشد که در مجموع حدود ۲ و نیم میلیون نفر اتباع خارجی در تهران وجود دارد که اقدامات خوبی به ویژه در حوزه امنیتی ایجاد شده است. شهرداری های استان تهران در موضوعات مختلف همچون مسکن ملی و توسعه حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی داشتند و متروی غرب تهران در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید. متروی اسلامشهر با جدیت دنبال می شود و در مجموع حدود شش پروژه ریلی در سطح استان تهران دنبال می شود. موضوع تصفیه خانه های استان تهران نیز با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان تهران باجدیت دنبال می شود.

وی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در حال تکمیل است و ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه که نیمی از آنها عمرانی است و نیمی دیگر تسهیلاتی بوده انجام شده و ما توفیق داشتیم سالی پر تلاش در مجموعه استانداری تهران را سپری کنیم و کار زیادی انجام شده و قطعا آقای فخاری نیز با تجربه و سابقه درخشانی که دارند می تواند بهتر از بنده مجموعه را اداره کند و به توفیقات روزافزون دست پیدا کند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *