ضرورت ساماندهی اراضی بایر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، شهرداری منطقه ۱۵ یکی از مناطق برتر در ساماندهی معتادان متجاهر بود.

به گزارش آرونو ، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه فرصت‌ها زودگذر است، یادآور شد: این فرصت خدمت، نعمتی گذرا و البته گرانبها محسوب می‌شود. شهروندان و کارکنان منطقه ۱۵ از این پس ملاک و معیار و عیار شهردار جدید محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران با بیان اینکه ورود به مقوله اعتیاد و چالش های پیرامون آن به عنوان اقدامی دست نخورده و تازه، سختی‌هایی را به همراه داشت، گفت: شهرداران نواحی پای کار ایستادند و این منطقه در قرارگاه اجتماعی به عنوان یکی از مناطق خوب ما در جمع آوری معتادان متجاهر بود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در آینده جلساتی برای بیان جزییات برنامه‌های شهرداری منطقه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: شاید بزرگترین اولویت منطقه موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به مانع زمانی در پروژه فاخر شهید شوشتری تصریح کرد: این پروژه هفت درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.

جاوید تاکید کرد: پشتیبانی برای رفع موانع باید بر عهده شهرداری منطقه ۱۵ باشد چرا که ممکن است به طور مستقیم با زندگی شهروندان در ارتباط باشد. باید در مسگرآباد و خاور شهر نیز فکر جدی صورت بگیرد و رفاه و آسایش آنها مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه محور امام رضا (ع) نیز باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: دروازه ورودی و خروجی شهر در این محدوده یکی از وظایف شهرداری منطقه ۱۵ است. هیچ زمین بلاتکلیف مدیریت نشده نباید تا ۶ ماه آینده در منطقه وجود داشته باشد. باید بستر را برای ناامنی اجتماعی حذف کنیم چرا که اراضی بایر می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی شود. می توان در این مناطق بوستان های محله ای ایجاد کرد. در مجموع یکی از انتظارات ما ساماندهی اراضی بایر در منطقه است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: ساماندهی خاک و نخاله در منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و ساماندهی گاراژها نیز در اولویت باشد. علاوه بر این بوستان ها باید محل آرامش و آسایش شهروندان این منطقه باشد. باید با مدیریت هزینه و طراحی خوب، وضع بوستان‌ها را بهسازی و ساماندهی و تجهیزات رفاه و شادابی برای شهروندان را فراهم کرد.

وی افزود: مدیران باید به عنوان شهروند به بوستان ها مراجعه کنند. نگاه به عنوان شهردار باعث می شود موارد بزرگ به چشم بیاید که دردی از مردم دوا نمی کند، لذا باید نگاه کاربردی داشته باشیم. ایمنی نیز در این منطقه بسیار مهم است و اتفاقی که برای کودک چهار ساله در این منطقه روی داد تلخ و به جای مانده از غفلت در گذشته بود. ممکن است چنین اتفاقی برای دیگر شهرداران نیز رخ دهد، بنابراین باید به ضریب اطمینان بالایی در سه ماه آینده در منطقه ۱۵ و دیگر مناطق رسید.

جاوید خاطرنشان کرد: خدمت اگر صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد و نیت خدمت استحکام داشته باشد، رضایت حاصل خواهد شد؛ رضایت خداوند، رضایت شخصی از خدمت‌رسانی، رضایت همکاران، مافوق و شهروندان در راستای خدمت‌گذاری مورد اهمیت است.

گفتنی است در این آیین از خدمات سید مهدی صباغ شهردار سابق منطقه ۱۵ تقدیر و رضا شرفی به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *