صرف درآمد حاصل از فروش یک ملک برای ساخت مترو 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری موظف است درآمد حاصل از فروش یک پلاک ثبتی را به عنوان درآمد اختصاصی صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند.

به گزارش آرونو ، محمد آخوندی در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله پلاک ثبتی ۱۸۰۶۵ فرعی از ۶۷۱۸ اصلی قطعه ۳ مفروز از پلاک ۳۲۶ بخش ۲ تهران (مجتمع ایستگاهی مترو دردشت) گفت: این لایحه بابت مجوز فروش و تصویب معامله ملکی واقع در منطقه ۸ به متراژ ۱۰۵۶ متر و با قیمت پایه ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارائه و بارگذاری شد.

وی ادامه داد: در کمیسیون  برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی های لازم در خصوص این لایحه صورت گرفت که به دو دلیل می بایست در شورا مطرح می شد.

آخوندی تاکید کرد: اولین علت ارائه این لایحه در صحن شورا این بود که در لیست املاکی که در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه شد این ملک نبود و علت دوم اینکه عدد آن از سقف اختیارات که در بند یک تبصره ۱۳ بودجه ۱۴۰۱ تعیین شد، بیشتر بود. 

وی افزود: به همین دو دلیل شهرداری لایحه داد و بررسی های لازم صورت گرفت و دو تبصره در کمیسیون به آن اضافه شد یکی اینکه شهرداری موظف است درآمد حاصل از فروش این پلاک ثبتی را به عنوان درآمد اختصاصی صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و دوم اینکه شهرداری این پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز محاسبه و واگذار کند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *