سینما در ۹ ماه امسال چند تماشاگر داشته است؟

آمار کل مخاطبان سینمای ایران در طول ۹ ماه گذشته در حالی از ۱۰ میلیون نفر گذر کرده که برخی سینماها در نبود اکران فیلم‌های جدید و جذاب در صدد نمایش فیلم‌های نوستالژیک و مفرح هستند.

به گزارش آرونو ، پاییز امسال سالن‌های سینمایی روزهای کم‌فروغی را از جهت استقبال مخاطب پشت سر گذاشتند و در شرایطی که فیلم‌های تدارک دیده شده برای اکران در این فصل از نمایش انصراف دادند، نمایش فیلمی مثل «بخارست» هم نتوانست به تنهایی گیشه سینما را تکان دهد. همین امر سبب شد در روزهای منتهی به جام‌جهانی فوتبال سینماداران به دنبال پخش دو مسابقه آخر جام‌جهانی باشند که البته این کار هم در مقایسه با پخش مسابقه ایران فروش بالایی نداشت و کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان نصیب سینما کرد.

با این حال در هفته گذشته فیلم جدیدی به کارگردانی سیدجواد هاشمی اکران شد تا شاید همانند دیگر فیلم‌های کودک و نوجوانی که در ماه‌های گذشته مخاطب خوبی را به سینما کشانده بودند، این فیلم نیز با استقبال روبرو شود. در کنار این‌ها بعضی سینماها به تازگی درخواست اکران فیلم‌های قدیمی و نوستالژیک را مطرح کردند تا شاید خانواده‌ها را به سینما رفتن ترغیب کنند.

همایون اسعدیان – دبیر شورای صنفی نمایش – در این‌ زمینه به آرونو می‌گوید: پردیس ملت همانطور که در گزارش اخیر شورای صنفی ذکر شد، از وزارت ارشاد درخواست کرده تا اجازه نمایش چند فیلم مثل «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «شهر موش‌ها» و «طبقه حساث» را بگیرد که این مجوز صادر شده و ما نیز در شورای صنفی نمایش آن‌ها را بلامانع دانستیم.

او اضافه کرد: پردیس‌های سینمایی دیگر هم می‌توانند برخی پس از ارائه درخواستی، فیلم‌های قدیمی را در یکی از سالن‌های خود نمایش دهند.

سینماداران درحالی به سمت اکران فیلم‌های قدیمی می‌روند که هنوز صاحبان فیلم‌های جدید و اکران نشده، راضی به نمایش فیلم‌های خود در روز های نسبتاً سوت و کور سینما نشده‌اند هرچند مدت‌هاست زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که تلاش می‌شود تا فیلم‌هایی مثل «ملاقات خصوصی» یا «چپ راست» به نمایش درآیند که البته با توجه به نزدیکی زمان جشنواره فیلم فجر مشخص نیست در این مدت زمان یک ماهه این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر!

با این حال در ۹ ماه گذشته فروش کل سینمای ایران به ۳۱۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان رسیده و بیش از ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر هم به تماشای فیلم‌های اکران شده نشسته‌اند.

در حال حاضر فیلم‌ «انفرادی» با دو میلیون و ۳۸۳ هزار نفر مخاطب و حدود ۷۶ میلیارد تومان فروش، پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم سینما در سال ۱۴۰۱ تاکنون است.

از میان فیلم‌هایی که در همین پاییز روی پرده رفتند به «بخارست» می‌توان اشاره کرد که تاکنون بیش از ۴۱۱ هزار بلیت فروخته و حدود ۱۳ میلیارد تومان هم فروش داشته است.

«جزیره فضایی» (تورنادو ۲) هم از روز سه‌شنبه تاکنون ۲۵۰۰ تماشاگر داشته و نزدیک به ۷۸ میلیون تومان فروش کرده است.

«پسر دلفینی» با ۷۶۴ هزار تماشاگر، ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته و «لوپتو» با ۴۲۲ هزار تماشاگر، ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروش کرده است.

«بام بالا» با ۱۸۰ هزار نفر تماشاگر، به فروش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده و کمدی «طبقه یک و نیم» با ۲۴ هزار نفر تماشاگر، ۷۵۷ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «بیرو» هم با ۳۳۰۰ نفر تماشاگر فقط ۹۳ میلیون تومان فروش داشته است.

در حال حاضر سه فیلم «بی‌آبان» با ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروش، «عمارتی در مه» با هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروش و «حرف آخر» با ۱۲ میلیون تومان فروش نیز در گروه هنر و تجربه روی پرده هستند 

*آمار درج شده در این گزارش تقریبی و براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ساعت ۱۳ جمعه دوم دی‌ماه است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *