سرانه ورزشی تهران پایین‌تر از متوسط کشوری است

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت سرانه ورزشی تهران پایین تر از متوسط کشور است، گفت: توزیع سرانه‌های ورزشی در مناطق ۲۲ گانه نیز اختلاف معناداری دارد.

به گزارش آرونو ، زهرا شمس‌احسان صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود  با بیان اینکه ورزش و فعالیت‌های جسمانی به عنوان یک واقعیت اجتماعی، جزئی از زندگی روزمره است، گفت: زندگی در دنیای امروز، ابتکار عمل را از انسان گرفته و  او را دچار فقر حرکتی کرده است که این فقر حرکتی، مشکلات متعدد جسمی، روانی و اجتماعی را برای وی پدید آورده است.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راهکارهای از بین بردن یا پیشگیری از فقر حرکتی، داشتن سبک زندگی فعال است و ورزش به عنوان راه حل راهبردی و ورزش همگانی به عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرح بخش، می­‌تواند این مشکل را به نحو مطلوب حل کند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت سرانه ورزشی تهران پایین تر از متوسط کشور است، اظهار داشت: توزیع سرانه‌های ورزشی در مناطق ۲۲ گانه نیز اختلاف معناداری دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: کمیته ورزش دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، ۱۶ سیاست کلان در راستای توسعه ورزش شهروندی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی، هوشمند سازی، ارتقاء کیفیت خدمات ورزشی و محور قرار دادن خانواده، محله و منطقه در برنامه‌ریزی‌ها، را تدوین و ابلاغ کرده است و به صورت مستمر پیگیر اجرای سیاست­‌های ابلاغی خود از مدیریت شهری تهران است.

شمس‌احسان افزود: با توجه به عدم فعالیت بخشی از ظرفیت های ورزشی شهر تهران از شهردار تهران انتظار می رود با بازنگری فرآیندهای مدیریت و بهره برداری از مراکز ورزشی، سیاست‌ها و اقدامات لازم را جهت فعال سازی و بهره برداری مجموعه های تعطیل و نیمه تعطیل ورزشی شهر تهران و افزایش دسترسی شهروندان به سرانه های ورزشی، فراهم کند.

وی اضافه کرد: باید مجموعه‌های ورزشی متنوع برای شهروندان در مقیاس محلی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد، افزایش فرصت‌های مشارکت ورزشی و تشویق شهروندان به سبک زندگی فعال و پرتحرک توجه ویژه‌ای کنند تا سلامت جسمی، نشاط، شادابی و سرزندگی شهروندان ارتقاء پیدا کند و توجه به نیازهای فراغتی و ورزشی جوانان و نوجوانان که آینده سازان این کشور هستند می‌تواند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *