سخنگوی شورای نگهبان به تماشای کدام فیلم نشست؟

سخنگوی شورای نگهبان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم «شماره ۱۰» نشست و درباره این اثر گفت: پرداختن به موضوع دفاع مقدس نشان می‌دهد همچنان حرف‌های ناگفته زیادی درباره آن داریم. سینمای ما می‌تواند با نگاهی متفاوت فداکاری رزمندگان را نشان و امید را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش آرونو ، روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم سینمایی «شماره ۱۰» نشست.  

وی بعد از دیدار با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و تماشای آخرین ساخته حمید زرگر نژاد بیان کرد: خداقوت به عزیزان و دست اندرکاران فارابی می‌گویم. به نظرم فیلم «شماره ۱۰» حرف‌های نویی برای انسان امروز دارد. سینما به دلیل بهره برداری از ابزار خوب هنر می‌تواند بیانگر این ارزش‌ها و حرف نو به جامعه امروز باشد.

وی افزود: فضای جشنواره فیلم فجر، فضای پررونقی است و خوشبختانه به خوبی پیش می‌رود. از بنیاد سینمایی فارابی همانطور که همواره انتظار می‌رود، این دستاورد را شاهد بوده‌ایم که با اتکا به سوابق مطلوب و حرفه‌ای خود مفاهیم انقلاب را به گوش جهانیان برساند. میدان دادن به نسل جوان فیلمساز و فیلم اولی‌ها با ابتکاراتی که دارند، حتما اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.  
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: سینمای ما همچنین می‌تواند در حوزه قانون اساسی نیز توفیقات خود را تکرار کند. البته پیش از این نیز تلاش‌هایی شده است اما بسترها و ایده‌های بسیار زیادی درباره قانون اساسی وجود دارد؛ برای مثال درباره سیر تصویب قانون اساسی، چهره‌های معتبر تدوین کننده قانون اساسی جای کار زیادی برای فیلمسازای و شناساندن این چهره‌ها به مردم وجود دارد. همچنین به مفاهیم و مبانی قانون اساسی می توان در سینما پرداخت و ما نیز در شورای نگهبان که حوزه کاری‌اش مشخصا قانون اساسی است، آماده هرگونه همکاری و کمک هستیم. آنچه که در جشنواره امسال می‌بینیم، رونقی است که به ویژه به واسطه فعالیت فیلمسازان جوان ایجاد شده است. عدالت فرهنگی دارد جای خود را بیش از پیش در فضای سینما و اقدامات فارابی باز می کند.

طحان نظیف خاطر نشان کرد: توفیق این را داشتم که دو سه فیلم را تاکنون کنار مردم در جشنواره فیلم فجر تماشا کنم. امشب نیز فیلم «شماره ۱۰» را دیدم و به نظرم هر فیلمی که حرف‌های تازه‌ای از دفاع مقدس بزند، برایم دلنشین است. پرداختن به این موضوع نشان می‌دهد همچنان حرف‌های ناگفته زیادی درباره دفاع مقدس داریم. سینمای ما می‌تواند با نگاهی متفاوت فداکاری رزمندگان را نشان و امید را در جامعه گسترش دهد.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با ۹ فیلم در این رویداد حضور دارد.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *