سانسور پایان انیمیشن «مینیون‌ها» را تغییر داد

فهرست مطالب

کاربران رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که پایان‌بندی انیمیشن جدید «مینیون‌ها: ظهور گرو» برای اکران داخلی در این کشور تغییر یافته است.

به گزارش آرونو به نقل از رویترز، سانسور و ایجاد تغییر در قسمت جدید انیمیشن «مینیون‌ها»، نمونه دیگری از تلاش مقامات چینی برای سانسور یک فیلم محبوب هالیوودی است تا از نظر سیاسی برای اکران در چین مناسب‌سازی شود، اتفاقی که با واکنش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی کشور چین همراه شده است.

در نسخه‌ای از انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» که در چین اکران شده ضمیمه‌ای به پایان بندی فیلم اضافه شده که  بر اساس آن «وایلد ناکلز» شخصیت اصلی فیلم توسط پلیس دستگیر می‌شود و ۲۰ سال را در زندان سپری می‌کند و شخصیت همدست او یعنی «گرو» نیز به خانواده بازمی‌گردد و با سه فرزند دخترش به زندگی ادامه می‌دهد.

این در حالی است که در نسخه بین‌المللی این انیمیشن، «گرو» و «واید ناکلز» دو ضدقهرمان داستان، پس از مرگ جعلی «واید ناکلز»، با هم فرار می‌کنند.

یک سایت آنلاین نقد فیلم در چین با ۱۴.۴ میلیون دنبال کننده خاطر نشان کرد که نسخه چینی فیلم یک دقیقه طولانی تر از نسخه بین المللی است و این سوال را مطرح کرد که چرا یک دقیقه اضافی لازم است و در ادامه نوشت: «این فقط ما هستیم که از ترس اینکه یک کاریکاتور ما را به فساد بکشاند به راهنمایی و مراقبت ویژه نیاز داریم».

چین برای تعداد فیلم های خارجی که می‌توانند در سینماهای این کشور نمایش داده شوند، سهمیه تعیین کرده است و در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی که در این کشور نمایش داده می‌شوند، صحنه‌های خاصی حذف یا تغییر یافته‌اند.

سال گذشته، نیز مخاطبان چینی فیلم «باشگاه مشت‌زنی» محصول ۱۹۹۹ با بازی «برد پیت» و «ادوارد نورتون»، متوجه شدند که در پایان‌بندی نسخه اصلی، قهرمان داستان و همزاد خیالی‌اش مجموعه ای از آسمان خراش ها را منفجر می کند، اما در نسخه چینی چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

در این باره بیشتر بخوانید:

تغییر پایان بندی «باشگاه مشت‌زنی» در چین!

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *