رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای اتحادیه اروپا

آژانس مرزی اروپا (فرونتکس) از افزایش بی‌سابقه ورود غیرقانونی مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا طی شش سال گذشته خبر داد.

به گزارش آرونو ، این آژانس روز گذشته (پنج‌شنبه) گزارش داد: میزان عبور مهاجران غیرقانونی از مرزهای اتحادیه اروپا طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی (۲۰۲۲)، ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است.

به گفته مسئولان آژانس مرزی اروپا، طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال جاری حدود ۲۲۸ هزار و ۲۴۰ ورود غیرقانونی به ثبت رسیده که تنها ۳۳ هزار و ۳۸۰ مورد از آن مربوط به ماه گذشته میلادی بوده است.

در بیانیه فرونتکس آمده است که مسیر بالکان غربی با ۱۰۶ هزار و ۳۹۶ ورود غیرقانونی طی ۹ ماه گذشته، پرترددترین مسیر مهاجران برای عبور از مرزهای اتحادیه اروپا بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفته می‌شود اغلب مهاجرانی که این مسیر را برای رسیدن به مرزهای اتحادیه طی می‌کنند، پناهجویانی از کشورهای سوریه، افغانستان و ترکیه هستند.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا با این حال در گزارش خود از کاهش ۳۰ درصدی شمار ورودهای غیرقانونی از مرزهای شرقی اتحادیه و همچنین در مسیر غرب مدیترانه خبر داده است.

به گزارش یورونیوز، شمار موارد خروج از اتحادیه اروپا به بریتانیا در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۶۸ درصد افزایش به ۵۲ هزار و ۷۲۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *