رونمایی از سامانه «من شهردارم»برای تهرانی‌ها/درهای موزه کارخانه سیمان به روی مردم باز می‌شود

سخنگوی شهرداری تهران از رونمایی سامانه «من شهردارم» با هدف اجرای طرح بودجه‌ریزی مشارکتی بر مبنای دیدگاه شهروندان خبر داد و گفت: موزه صنعت کارخانه سیمان ری نیز در هجدهمین شنبه افتخار و امید افتتاح می‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با آرونو ، درباره برنامه‌های هجدهمین شنبه امید و افتخار گفت: در هجدهمین شنبه امید و افتخار در کنار افتتاح موزه صنعت (کارخانه سیمان ری)، از سایت «من شهردارم» نیز با هدف مشارکت شهروندان در بودجه‌ریزی پروژه‌های شهری و نظرسنجی درباره ۲۰۰۰ پروژه شهری رونمایی می‌شود.

وی افزود: سومین برنامه ویژه در روز شنبه بهره‌برداری از ۷ پروژه شهری دیگر در مناطق ۵، ۱۰ و ۱۹ به صورت همزمان است.

از رونمایی سامانه من شهردارم تا موزه صنعت سیمان

سخنگوی شهرداری تهران در توضیح بیشتر درباره رونمایی از سامانه «من شهردارم» با حضور شهردار تهران، ادامه داد: در قالب این طرح قرار است، با انجام یک نظرسنجی بزرگ از ۲۰۰۰ پروژه شهری، اولویت‌های برنامه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ مشخص شود. اینکه پروژه‌های عمرانی با نظر مردم اجرایی شود، شیوه جدیدی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

محمدخانی تاکید کرد: در قالب راه اندازی این سامانه به دنبال این پرسش از مردم هستیم که شما اجرای کدام پروژه‌های عمرانی را در شهر تهران در اولویت قرار می‌دهید تا ما به عنوان پروژه‌های پیشنهادی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ به شورای شهر تهران پیشنهاد دهیم.

وی در ادامه به افتتاح موزه صنعت در هجدهمین شنبه افتخار و امید خبر داد و افزود: کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان ایران بود که در دی‌ماه ۱۳۱۲ افتتاح شد و تا سال ۱۳۶۰ طی چهار مرحله مختلف توسعه یافت و میزان تولید آن تا سقف ۶۰۰ تن در روز رسید. این کارخانه، تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بود و در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ به دنبال گسترش شهر تهران و قدیمی شدن شیوه تولید و از رده خارج شدن دستگاه‌ها، تولید واحدهای کارخانه متوقف در سال ۱۳۶۳ این مجموعه تعطیل شد.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: به پیشنهاد شهرداری تهران، هیات وزیران سال ۱۳۹۷ طی مصوبه‌ای حق استفاده از کارخانه سیمان ری را با هدف مرمت، بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت ۳۰ سال به شهرداری تهران واگذار کرد.

وی افزود: شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸ مرمت و باز آفرینی این مجموعه را به سازمان نوسازی شهر تهران سپرد و این کارخانه در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ رفع معارض شد و طراحی آن در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت.

محمدخانی تاکید کرد: پس از طراحی و با هدف بازگشایی هر چه سریع‌تر مجموعه در سال ۱۴۰۱ در دوره جدید مدیریت شهری، عملیات اجرایی فاز اول کارخانه از محل منابع سازمان نوسازی شهرتهران با هدف تبدیل مجموعه «سیمان ری» به «کار موزه» آغاز و ظرف مدت ۷ ماه، فاز اول کارخانه که شامل ۵۰۰۰ متر مربع محوطه، ۲۰۰۰ متر مربع فضای کار اشتراکی، ۹۰۰ متر مربع گالری و مرکز اسناد در کنار ۱۰۰۰ متر مربع موزه صنعت می‌شود، برای استفاده هموطنان آماده شده است.

وی ادامه داد: روند بازآفرینی مجموعه سیمان ری امری مداوم خواهد بود و تا سه سال دیگر و در فاز های بعدی ادامه خواهد داشت.

جزییات ۷ پروژه عمرانی در سطح مناطق که شنبه به بهره‌برداری می‌رسند

سخنگوی شهرداری تهران اجرای ۷ پروژه عمرانی در مناطق ۵،۱۰ و ۱۹ را از دیگر پروژه‌های شنبه‌های امید و افتخار معرفی کرد و افزود: احداث پیاده‌راه ضلع شرقی خیابان نیاز شمالی و همچنین اجرای روکش خیابان نیاز پس از ۱۵ سال دو طرح عمرانی است که شنبه به بهره برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: بازسازی و ساماندهی مجموعه فرهنگی شهر ورزش جهت برگزاری مراسمات آئینی نیز یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در شنبه امید و افتخار به بهره برداری می‌رسد.

محمد خانی با اشاره به بهره‌برداری از مخزن آب پارک آئینه در منطقه ۱۰ ادامه داد: ساخت مخزن ژئوممبران بوستان کوهسار، احداث پیاده راه خیابان بیمه سوم و احداث آمفی تئاتر روباز پارک الهام از پروژه های عمرانی منطقه ۵ به عنوان دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری در روز شنبه پیش رو خواهند بود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *