دهمین روز جشنواره فیلم فجر «در آغوش درخت»

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی به روز دهم رسیده که هنوز داوران آن معرفی نشده اند از تمام مهمانان بخش بین الملل فقط یک عکس منتشر شده و نارضایتی فیلم ساز یک فیلم حاشیه از اصرار برای نمایش فیلمش در جشنواره سبب شد تا او اثر خود را «مزخرف» بنامد و فیلم «در آغوش درخت» مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آرونو ، پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با حضور خبرنگاران و عکاسان و نیز مهمان‌های غیر سینمایی با پرترافیک‌ترین برنامه نمایشی به پایان رسید.

در این روز چهار فیلم در سالن‌های پردیس ملت روی پرده رفت که یکی از آن‌ فیلم‌ها، اولین فیلم نمایش داده شده در روز ۲۰ بهمن هم «در آغوش درخت» از فیلم اولی‌های امسال جشنواره بود که تا حد قابل قبولی توانست نظر مثبت اهالی رسانه را جلب کند.

 تهیه‌کنندگی مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،باعث شد صاحب‌نظران را به یاد دوران طلایی فیلم‌سازی کانون بی‌اندازد و در برخی از تحلیل‌ها اظهار امیدواری کنند با ساخت این فیلم، کانون به دوران طلایی‌اش در زمینه سینما برگردد. 

دهمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر «در آغوش درخت»

حضور کودکان این فیلم در نشست خبری فضای متفاوتی را بوجود آورد.

*اگر از دیگر حاشیه‌های روز نهم جشنواره بخواهیم بگوییم باید از فیلم «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت آغاز کنیم که در روزهای گذشته خبرها و شایعات بر این مبنا بود که فیلمساز تمایلی به نمایش فیلم خود و حتی برگزاری نشست مطبوعاتی آن ندارد.

دهمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر «در آغوش درخت»

این موضوع را حتی در بی‌میلی او برای شرکت در فوتوکال فیلمش هم می‌شد دید؛ هرچند در نهایت مقابل لنز دوربین عکاسان حاضر شد. فیلم «گل‌های باوارده» که پیش از شروع جشنواره به خاطر رفتن ناگهانی حمید فرخ نژاد از کشور و اینکه قرار بود در این فیلم بازی کند و دستمزدش را هم گرفته و رفته، حاشیه ساز شده بود با شروع جشنواره هم در صدر خبرهای حاشیه‌ای بود و خبر می‌رسید کیفیت فیلم در حدی نیست که حتی خود خوشبخت از آن راضی باشد.

هرچه به زمان نمایش فیلم در سینمای رسانه نزدیک شدیم این مسئله جدی‌تر می شد تا اینکه در شب نمایش فیلم نسخه کپی شده در پردیس ملت امکان نمایش پیدا نکرد؛ آن هم در شرایطی که وزیر نفت و جمعی از کارکنان شرکت نفت به همراه وزیر ارشاد آمده بودند تا فیلم را تماشا کنند. البته گویا همان شب نسخه‌ای از فیلم برای دو وزیر نمایش داده شده بود اما مهرداد خوشبخت می گوید پیش از نمایش به آن‌ها گفته این فیلم حداقل دو ماه کار دارد تا تکمیل شود و بعد هم خودش حاضر نشده برای دیدن فیلم کنار آن‌ها بنشیند. در نهایت این فیلم در سانس ساعت ۲۲، بیستم بهمن ماه به سینمای رسانه رسید و پس از یک ساعت تأخیر فقط در دو سالن روی پرده رفت.

*تکمیل نبودن تصحیح رنگ و پایین بودن کیفیت صدا در بعضی سکانس‌ها از بارزترین ایرادهای فنی فیلم بود که در بعضی جاها بسیار آزاردهنده می شد به همین دلیل عوامل و کارگردان هم از این اتفاق ابراز نارضایتی کردند و خوشبخت در کنفرانس مطبوعاتی فیلمش که ساعت یک  بامداد جمعه برگزار شد، آخر سر به زبان آمد و با انتقاد از اینکه چرا وقتی یک فیلم دو ماه کار دارد از او میخواهند که دو روزه او را آماده کند؟ گفت: نتیجه کار این مزخرفی شد که شما خبرنگاران روی پرده دیدید. من از این نسخه راضی نبودم و ترجیح میدهم خیلی چیزها را نگویم اما هرچه گفتم هم دروغ نیست.

دهمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر «در آغوش درخت»

*دیگر فیلمی که در روز نهم جشنواره در پردیس ملت به نمایش درآمد «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی بود که درباره این فیلم هم شنیده می‌شد اختلاف نظرهایی میان کارگردان و تهیه‌کننده وجود داشته و شاید به همین دلیل بود اصلانی در نشست خبری فیلم شرکت نکرد. البته تهیه‌کننده گفت به دلیل مشکلی که برای فیلمش در بخش بین‌الملل بوجود آمده است، نتوانسته خودش را به نشست برساند. اما آزاده زارعی (بازیگر) و (تهیه‌کننده) سپهر سیفی حضور داشتند.

دهمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر «در آغوش درخت»

*دیگر فیلمی که روز پنجشنبه با کلی مهمان غیرسینمایی برای اهالی رسانه نمایش داده شد «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بود که به شخصیت شهید محمد بروجردی می‌پردازد. در نشست مطبوعاتی فیلم خانواده شهید بروجردی از جمله خواهر، دختر و همینطور نوه او که در فیلم بازی کرده بود حضور داشتند ولی بابک حمیدیان که نقش اصلی فیلم را داشت به پردیس ملت نیامده بود.

d8afd987d985db8cd986 d8b1d988d8b2 d8acd8b4d986d988d8a7d8b1d987 d981db8cd984d985 d981d8acd8b1 d8afd8b1 d8a2d8bad988d8b4 d8afd8b1d8ae 63e6253800678

*از اتفاق‌های دیگر نهمین روز جشنواره به برپایی ضیافت این رویداد به حضور مهمانان بخش بین‌الملل جشنواره باید اشاره کرد که معمولاً در سال‌های گذشته با حضور نمایندگانی از رسانه‌ها همراه بود اما امسال فقط یک عکس دسته جمعی از این میهمان‌ها که هنوز نام تمام آن‌ها به صورت رسمی اعلام نشده، در کنار وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره منتشر شده است.

*در حالی که فقط یک روز و نمایش دو فیلم برای پایان جشنواره باقی مانده‌اند اسامی داورها هنوز از سوی دبیرخانه اعلام نشده و و به نظر می رسد احتمالاً داورها در اختتامیه رونمایی خواهد شد یا اینکه همزمان با اعلام اسامی نامزدهای جشنواره معرفی می‌شوند.

*اختتامیه جشنواره‌ فیلم فجر هم بنا بر کارت‌های توزیع شده شنبه ساعت ۱۸:۳۰ در برج میلاد خواهد بود اما از جزییات بیشتر آن تاکنون خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *