دستیار و بازیگر فیلم‌های «کوبریک» درگذشت

فهرست مطالب

«لئون ویتالی» دستیار شخصی و بازیگر فیلم‌های «استنلی کوبریک» درگذشت.

به گزارش آرونو و به نقل از گاردین، «لئون ویتالی» بازیگر انگلیسی فیلم سینمایی «بری لیندون» و یکی از همکاران نزدیک «استنلی کوبریک» فیلمساز بزرگ سینما در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

با اینکه «ویتالی» اغلب به عنوان دستیار «کوبریک» شناخته می‌شد، اما مستند «فیلمساز» که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، از همکاری‌های وسیع و شناخته‌نشده «ویتالی»با یکی از بزرگترین چهره‌هیا تاریخ سینما پرده برداشت. او در پروژه‌های سینمایی مختلف همچون «درخشش» و «چشمان کاملا بسته» همکاری صمیمانه‌ای با «کوبریک» داشت و در حوزه‌های مختلفی از بازیگری‌ گرفته تا بازیگردانی نقش داشته است.

«ویتالی» پیش از این که با «کوبریک» ملاقات کند، به عنوان یک بازیگر در بریتانیا شناخته می‌شد و در چندین برنامه تلویزیونی بریتانیایی حضور داشت.

او در سال ۱۹۷۴ در نقش «لرد بولینگدون» در فیلم سینمایی «بری لیندون» حضور پیدا کرد. «ویتالی» به حدی شیفته فیلمسازی «کوبریک» شد که تصمیم گرفت بازیگری را رها کند و بیش از دو دهه خود را وقف فعالیت‌های حرفه‌ای این کارگردان برجسته کند.

«ویتالی» پس از بازی در «بری لیندون» به عنوان دستیار شخصی کارگردان در فیلم «درخشش» با «کوبریک» همکاری داشت، اما این فقط بخشی از ماجرا بود.

او همچنین، به «دنی لوید» بازیگر چهار ساله و  «لوئیس» و «لیزا برن» برای بازی در نقش در «دنی تورانس» و دوقلوهای ترسناک کمک کرد.

پس از درگذشت «کوبریک» در سال ۱۹۹۹، «ویتالی» بر بازسازی بسیاری از فیلم‌های این کارگردان نظارت داشت و در نهایت جایزه دریافت کرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *