در ضیافت وزیر ارشاد با مهمانان خارجی چه گذشت؟

در ضیافت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهمانان خارجی مطرح شد: قطب‌های تازه‌ای در فضای فرهنگی دنیا شکل گرفته‌ است.

به گزارش آرونو به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، مراسم ضیافت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فیلمسازان جشنواره و مهمانان خارجی این رویداد در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در ابتدای مراسم ضیافت شام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتبی امینی دبیر جشنواره ضمن خوش آمد گویی به مهمانان یادی از زلزله خوی کرد و گفت: از مردم و مسئولین که به کمک مردم حادثه دیده خوی رفتند تشکر می‌کنم.
وی سپس به کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت گفت و عنوان کرد: ما را در غم خود شریک بدانید. خوشحالیم که در منطقه چراغ جشنواره فجر با حضور مهمانان روشن شد. امروز در اینجا درخدمت هیات‌های انتخاب بخش ملی و بین‌المللی و هیات داوری هستیم. از حضور این هنرمندان تشکر می‌کنم.

وی سپس ضمن خیرمقدم به سفرای کشورهای سوریه، چین، روسیه، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ونزوئلا، یمن و مالزی از صاحبین آثار شرکت کننده در جشنواره‌ به خاطر آثار زیبایشان تشکر کرد.

درپایان با تشکر از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و ستاد برگزاری جشنواره که ۶ماه تلاش شبانه روزی برای برگزاری این جشنواره کردند به سخنان خود پایان داد.

خزاعی نیز در سخنان خود بیان کرد: خوشحالم که در روزهای پایانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم در جمع باشکوه شما مهمانان، سفرا و رایزنان و هنرمندان سینمای ملی ایران هستم. امشب را یکی از شبهای پرخاطره سینمای ایران می‌دانم زیرا چهره‌های مطرح سینمای آسیا، منطقه و کشورهای همسایه و خزر در جمع ما هستند. از مدیران سینمای روسیه تا بازیگران مطرح سینمای تونس و کشورهای همسایه در این جمع هستند.

وی بیان کرد: جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال بر کشورهای هم‌پیمان خود مانند شانگهای و منطقه متمرکز بوده است و فکر می‌کنیم در اهداف خود موفق بوده ایم. به شخصه تمام فیلم‌های بخش مسابقه را دیده‌ام و به نظرم آثار با کیفیتی نسبت به سالهای گذشته بوده و ارتقا پیدا کردند. به شما فیلمسازان تبریک می‌گویم به خاطر خلق چنین آثار و مضامین انسانی.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در فضای فرهنگی دنیا قطب‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است. امیدوارم با همکاری هم بتوانیم به یک قدرت در نظام سینمای دنیا تبدیل شویم از همه شما ممنونم و روزهای خوبی را در ادامه سفر در ایران برای شما آرزومندم.

بعد از این گروه موسیقی سنتی به اجرای ترانه‌های محلی ایرانی پرداختند.
در بخش بعد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان سخنان خود پرداخت. اسماعیلی گفت: خیر مقدم می گویم به مهمانان داخلی و خارجی جشنواره فیلم فجر و امیدوارم که در این ایام که در ایران بودید اوقات خوشی را داشته باشید.

وی بیان کرد: در این ایام که شما مهمانان عزیز در ایران حضور دارید عید بزرگ مردم ایران است. ۴۴ سال پیش مردم ایران با نثار جان‌های عزیز خودشان و با تحمل مشکلات بسیار استقلال و آزادی کشور را به دست آوردند. انقلاب اسلامی ایران یک تحول بزرگ فرهنگی و به عبارت دقیق‌تر تنها انقلاب فرهنگی در سراسر دوره معاصر است. رهبران انقلاب اسلامی ایران از شخصیت های والای فرهنگی جامعه ما بوده و هستند. به واسطه این ذات فرهنگی در انقلاب ایران است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان پیشران فعالیت‌ها در سراسر کشور مورد توجه است.

وی ادامه داد: اگر به عدد جشنواره فیلم فجر دقت کنیم تقریباً هم سن انقلاب اسلامی ایران است. در جامعه ایرانی فرهنگ و هنر جایگاه برتر را دارد و شخصیت‌های فرهنگی و هنری جزو محبوب‌ترین چهره‌های ایران هستند. من از اینکه شما مهمانان عزیز، هنرمندان و اهالی فرهنگ در این دوره از جشنواره فیلم فجر و بخش بین‌المللی حضور دارید خوشحالم. برای همه شما بهترین اوقات را در ادامه سفر از درگاه خداوند آرزومندم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *