حریم عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی مشخص شد/زندان هارون الرشید به مسیر گردشگری اضافه شود

فهرست مطالب

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از روند مرمت، بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی خبر داد.

به گزارش آرونو ، احمد علوی در حاشیه بازدید از اماکن میراثی و گردشگری منطقه ۱۵ تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای بازدیدهایی که در کمیته گردشگری از اماکن میراثی و تاریخی و گردشگری شهر تهران مصوب کردیم از منطقه ۱۵ تهران بازدید کردیم، گفت: منطقه ۱۵ تهران به دلیل نزدیکی با شهر ری برای همه برنامه‌ریزان حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: منطقه ۱۵ تهران دارای پتانسیل های ویژزه و بالقوه برای گردشگری تهران است؛ بگونه ای که  عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی یکی از این ظرفیت های تاریخی است و این عمارت مرمت، بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید و طرح هایی برای راه اندازی کافه کتاب و نگارخانه در این عمارت اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با بیان اینکه حریم عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی بعد از مدت‌ها مشخص شد، گفت: با مشخص شدن حریم این عمارت از آسیب هایی که قبلا به دیوارها و بنای این ساختمان وارد می‌شد، جلوگیری شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه میراثی زندان هارون الرشید، ادامه داد: این مجموعه مشمول املاک اوقافی بوده و سازمان اوقاف نیز به دلیل نوع فعالیت خود برای بازسازی و در دسترس عموم قرار دادن این اماکن اهتمام جدی ندارد که باید شهرداری تهران و اوقاف برای بازسازی و مرمت این مکان با ارزش برنامه ریزی کنند.

علوی با اشاره به ظرفیت ویژه مجموعه زندان هارون الرشید به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود مناطق بکر زیست محیطی از جمله قنات‌ها، خاطرنشان کرد: مجموعه زندان هارون الرشید می تواند با استقبال گسترده توریست‌ها مواجه شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *