حدود ۳۰۰ هزار خانه توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است

فهرست مطالب

بنا به گفته‌ی مسئولان بنیاد مسکن، در حال حاضر ۱۰۱ هزار واحد شهری و ۱۹۸ هزار واحد روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد به مرحله‌ی ساخت رسیده است.

به گزارش آرونو ، معاون شهری بنیاد مسکن از عملیاتی شدن ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داده است. در بخش روستایی نیز طبق آخرین آمار ۱۹۸ هزار واحد با میانگین پیشرفت ۶۴ درصد به مرحله‌ی ساخت رسیده است. بر این اساس حدود ۳۰۰ هزار واحد تحت مسئولیت بنیاد در حال احداث است.

به گفته‌ی حمیدرضا سهرابی ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در بخش شهری بیش از ۷۰ هزار واحد از مجموع ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ واحدی که عملیات احداث آنها آغاز شده از مرحله فونداسیون عبور کرده که قرار است ۳۰۰۰ واحد شهری در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

هم‌چنین مجید جودی ـ معاون بنیاد مسکن نیز به آرونو گفته است: در بخش روستایی ۱۹۸ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی  مسکن در حال ساخت است.

هم‌چنین از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ مصوب آذر سال جاری حدود ۲۰۰ هزار واحد در برنامه ساخت در روستاها قرار گرفته که از این تعداد واحد در برنامه امسال بنیاد مسکن حدود ۱۰۵ هزار واحد توسط بانک‌های عامل به امور استان‌ها ابلاغ شده است.

بنابراین گزارش، طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که توسط کارگزاران مختلفی از جمله شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت مردم و سازندگان در حال اجراست.  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت اجرای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم را در روستاها، شهرهای کوچک و برخی دیگر از شهرها بر عهده دارد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *