جهان درگیر “هراس‌آفرینی جمعیت” نشود

فهرست مطالب

سازمان ملل با توجه به نزدیک شدن جمعیت جهان به رقم هشت میلیارد نفر نسبت به هراس آفرینی و جنجال‌برانگیزی هشدار داد.

به گزارش آرونو ، یک مقام ارشد سازمان ملل گفت: با توجه به اینکه جمعیت روی زمین به هشت میلیارد نفر میرسد، جهان نباید درگیر “هراس آفرینی جمعیت” شود.

پیش بینی می شود که جمعیت جهان در پانزدهم نوامبر به این نقطه عطف برسد و برخی از مفسران در مورد تاثیر افزایش جمعیت در شرایطی که جهان با نابرابری، بحران آب و هوایی و مهاجرت ناشی از جنگ و درگیری دست و پنجه نرم می‌کند، ابراز نگرانی کرده اند.

هرچند، دکتر “ناتالیا کانم”، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) از کشورها درخواست کرد ترس و وحشت ایجاد نکنند، بلکه بر کمک بیشتر به افراد به حاشیه رانده شده و زنان و کودکان تمرکز کنند زیرا این گروه‌ها در اغلب کشورها بیشترین آسیب را در برابر تغییرات جمعیتی متحمل می‌شوند.

وی گفت: متوجه هستم که ممکن است لحظه رسیدن به جمعیت هشت میلیارد نفری توسط همه جشن گرفته نشود. برخی ابراز نگرانی می کنند که جهان با افزایش جمعیت مواجه است و منابع کافی برای حفظ زندگی آنها وجود ندارد. اما به صراحت میگویم که افزایش جمعیت دلیلی برای ترس نیست.

به گزارش روزنامه گاردین، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگر دولت‌ها تنها روی اعداد تمرکز کنند، در معرض خطر تحمیل روش‌های کنترل‌ جمعیت قرار می‌گیرند که تاریخ نشان داده، این اقدام ناکارآمد و حتی خطرناک است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *