تمرکز معاونت امور زنان بر اشتغال خانواده محور

فهرست مطالب

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت ایجاد و احیای مشاغل خانواده محور تصریح کرد: از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم مسئله اشتغال و کارآفرینی در اولویت قرار گرفت. این تصمیم در معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با تمرکز بر اشتغال خانواده محور در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آرونو ، انسیه خزعلی در همایش اشتغال آفرینی زنان سراسر کشور که با حضور زنان کارآفرین از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و در وزارت کار برگزار شد، با تاکید بر نقش زنان در احیای مشاغل خانگی و اقتصاد خانواده اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، زنان محور خانواده هستند و تجربه حضور زنان در بستر خانواده و اشتغال، ثابت کرده زنان می‌توانند عهده‌دار هدایتگری فضای خانواده توام با مسئولیت های کار و اقتصاد باشند. 

خزعلی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) در خصوص مردم افزود: سرمایه اصلی ما طبق فرموده پیامبر (ص)، مردم هستند. خوشبختانه در میان ملت ما حضور زنان صاحب فکر در حوزه اشتغال و اقتصاد در جامعه بسیار پررنگ است.

خزعلی با تاکید بر اینکه رویکرد حمایت از اشتغال خانواده محور در سفرهای استانی ادامه دارد: یکی از کارهای مهم در سفرهای استانی، اخذ اعتبار برای ایجاد بازارچه جهت ارائه محصولات بانوان کارآفرین بوده و باهمکاری شهرداریها پیگیر آن هستیم تا بیشترین بستر با حداقل هزینه برای فروش محصولات زنان کارآفرین مهیا شود. 

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با تاکید براینکه بانوان کارآفرین نباید از مقوله صادرات غافل شوند، خاطر نشان کرد: زمینه سازی برای صادرات از پشتیبانی های مهم در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان است. یکی از ضرورتهای اقدام در اقتصاد بین‌الملل ارائه کالای با کیفیت و منطبق بر استانداردهای جهانی است. در این خصوص تلاش می‌کنیم در جلسات همفکری با کارآفرینان ، نواقص موجود در این خصوص رفع شود و سطح کیفیت کالاها خصوصا در صنایع دستی که می تواند حامل فرهنگ ما باشد، ارتقا پیدا کند تا در زمینه صادرات بتوانیم با قدرت حضور یابیم.

خزعلی با اشاره به رشد اختصاص اعتبارات اشتغالزایی در دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبل تصریح کرد: برای نمونه تنها در استان خوزستان 10 برابر 4 سال گذشته اعتبارات اشتغالزایی اختصاص یافته است. علاوه بر طرح‌های خرد در زمینه طرح‌های نوآورانه بزرگ خصوصاطرح های ویژه نوآورانه در زمینه کشاورزی نیز وام های ویژه اعطا شده است.

وی با اشاره به گلایه برخی از کارآفرینان برای حضور در نمایشگاه‌های تهران، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کارآفرینان از هزینه‌های اجاره غرفه ها، سختی تردد و اسکان که معمولا در خصوص حضور نمایشگاه‌ها اعلام می‌شود گلایه‌مندند که متاسفانه باتوجه به شرایط بودجه، ملاحظاتی در این خصوص وجود دارد اما دغدغه این موضوع را داریم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در ادامه این مراسم مشکلات و چالش های اشتغال توسط بانوان کارآفرین سراسر کشور اعلام شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *