تقدیر از خانواده یک شهید و دعوت «پلیس» برای مستندسازی درباره مرزنشینی

در چهارمین روز از جشنواره سینما حقیقت، همزمان با اکران مستند «پاییز پتجاه سالگی» از خانواده شهید جمالی تقدیر شد و همچنین معاون فرهنگی اجتماعی فراجا بیان کرد: امکان مستندسازی، بخصوص در بحث‌هایی چون مرز و مرزنشینی کاملا فراهم است.

به گزارش آرونو به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، در ادامه برنامه‌های این دوره از جشنواره سینماحقیقت روز پنجشنبه، ۲۴ آذرماه اکران ویژه مستند «پاییز پنجاه سالگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده با حضور خانواده شهید محمد جمالی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و بعد از پایان فیلم، سلیم غفوری، مهدی نقویان، فرشاد مهدی‌پور، میثم مرادی و محسن اسلام‌زاده از خانواده شهید جمالی تقدیر کردند.

همچنین هدیه و یادبودی از طرف موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی و شبکه یک سیما به همسر و فرزند شهید جمالی اهدا شد و کارگردان مستند «پاییز پنجاه سالگی» نیز گفت: سینما به نور حاج قاسم سلیمانی و شهید جمالی و حضور شما نورانی شده است.

سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، میثم مرادی مدیر شبکه یک سیما، سید مهدی میرتیموری دبیر جشنواره تلویزیونی مستند، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد ازجمله مسئولان حاضر در این برنامه بودند.

در بخشی دیگر از برنامه‌های روز چهارم جشنواره، سردار مهدی حاجیان – معاون فرهنگی اجتماعی فراجا- درباره تاثیر سینمای مستند در جامعه و تعامل و همکاری فراجا با جشنواره «سینماحقیقت» گفت: یکی از وضایف پلیس در بحث آسیب‌های اجتماعی است. مستندساز هم می‌تواند با روشنگری و حقیقت‌یابی در فضای آسیب‌های اجتماعی، در زمینه فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای برای تصمیم‌گیری مسئولین موثر واقع شود چون مستندسازی بر مبنای کاری پژوهشی و علمی برای حقیقت‌یابی است، می‌تواند لایه‌های پیدا و پنهان آسیب‌های اجتماعی را نمایان کند.

او ادامه داد: ارتباط بین پلیس و سینماگران به خصوص در موضوع مستندسازی بیش از پیش می‌تواند مسئله آسیب‌های اجتماعی را نمایان کند زیرا به این صورت علمی‌تر، پژوهشی‌تر و با یک نگاه عاقلانه با مسئله آسیب‌های اجتماعی برخورد می‌کند.

این مستندساز همچنین درباره بستری که فراجا می‌تواند برای تسهیل تولید مستندهای بیشتر فراهم کند؟ بیان کرد: پل ارتباطی مابین سینماگران با پلیس، موسسه ناجی هنر است که شرایطی را فراهم می‌کند تا همه سینماگران بتوانند در ژانرهای پلیسی و موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی به تولید مستند بپردازند و محتوای مناسبی داشته باشند.

حاجیان با تاکید بر اینکه فضا برای تولید مستند فراهم است، ادامه داد: باتوجه به اینکه حوزه کار پلیس به پهنای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران بوده، لذا امکان مستندسازی به خصوص در بحث‌هایی چون مرز و مرزنشینی کاملا فراهم است. اکنون ارتباط بسیار خوبی با سینماگران در حوزه داستانی و مستند داریم.

آیین پایانی جشنواره جمعه ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *