برگزاری جشنواره «صد دانه یاقوت» در ۴ نقطه پایتخت

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «صد دانه یاقوت» را با برنامه های متنوع از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذرماه در فرهنگ سراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن برگزار می‌کند.

به گزارش آرونو ، رضا دوستعلی دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» با اعلام این خبر تصریح کرد: یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری «صد دانه یاقوت» به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از برنامه‌های فرهنگی هنری در فضایی با نشاط، معرفی و آشنایی مخاطبان و شهروندان با مزایا و خواص انار، حمایت از باغداران و تولیدکنندگان انار، فعال‌سازی مراکز فرهنگی هنری برای حضور حداکثری و مستمر خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام، نمایشگاه فرش دستباف، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به منظور آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در چهار فرهنگ سرای ولا، اشراق، خاوران و بهمن تدارک دیده شده است.

دوستعلی درباره حضور استان‌های مختلف در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» گفت: از ۷ استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در جشنواره انار سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، هنرهای تجسمی، کودک، کتاب و کتابخوانی، بازی و سرگرمی و… آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی نیز تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره «صد دانه یاقوت» یادآور شد: امکان بازدید گروهی نیز فراهم شده و فرهنگسراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن با اجرای برنامه‌های متنوع تفریحی، ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان و برگزاری لیگ مسابقات از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ میزبان دانش آموزان مدارس شهر تهران هستند.

دوستعلی در پایان ضمن اشاره به برگزاری ۱۰ دوره جشنواره، گفت: پیشینه اجرا، این جشنواره را به یک برنامه‌ شاخص و متمایزی تبدیل کرده است که همواره با مشارکت خوب تولید و عرضه‌کنندگان انار و محصولات فرهنگی هنری، استقبال شهروندان را به همراه داشته است. امسال نیز اهتمام و تلاش‌مان این است تا جشنواره در فضایی بانشاط، آرام و امن نسبت به عرضه محصولات با کیفیت با استانداردهای قابل قبول به مخاطبان، اجرا شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علاقه مندان برای شرکت در یازدهمین جشنواره انار صد دانه یاقوت می‌توانند از ۲۸ آبان تا ۱۱ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به فرهنگ‌سراهای ولا، اشراق، خاوران و بهمن مراجعه کنند. همچنین شماره تماس ۱۸۳۷ پاسخگوی سوال مخاطبان است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *