بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای در شورای شهر تهران

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری را با اصلاحاتی پاسخ دادند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری را روی میز بررسی قرار دادند و معدنی پور به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: فرمانداری ایراداتی را به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محلی شهروندان در مدیریت شهری وارد کرده است و اعلام کرده که بندهایی از این مصوبه مغایر با قانون شوراهای شهر است.

وی با بیان اینکه در یکی از این ایرادات اعلام کرده است که شورای شهر در جایگاهی نیست که برای دستگاه‌های دیگر الزام حضور در کمیته را ایجاد کند، افزود: ما الزامی ایجاد نکردیم بلکه از مسئولان در سایر نهادهای متولی دعوت کردیم و همچنین برای حل این ایراد در متن اصلاحی تأکید کردیم که یا رئیس سازمان‌های مربوطه و یا نمایندگان‌شان می‌توانند در هیأت امنا و قرارگاه محلی شرکت کنند. همچنین به جای کلمه شهرداری موظف است، اصلاح کردیم که به شهرداری اجازه داده می‌شود از طریق تعامل با دستگاه‌های مختلف نسبت به تشکیل هیأت امنا و دعوت از روسای سازمان‌ها یا نمایندگان‌شان اقدام کنند. همچنین در این متن، فرمانداری حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و رئیس ستاد محلات را مغایر قانون دانستند اما این در حالی است که این دو عضو به عنوان عضو ناظر فعال هستند.

معدنی پور با بیان اینکه یکی دیگر از ایرادات فرمانداری این است که دستورالعمل‌ها نباید در کمیته‌ها بلکه در شورای شهر تدوین و تصویب شود، گفت:‌ این در حالی است که پیش از این نیز تهیه دستورالعمل‌ها در کمیته‌ها انجام می‌شد و نهایتا در صحن شورای شهر به تصویب می‌رسید و حالا هم همین رویه انجام شده است.

به گزارش آرونو ، احمد علوی نیز با بیان اینکه ۱۸ سال است که در شهرداری هستیم و در همه دوره‌ها دستورالعمل‌ها در کمیته‌ها تهیه و در صحن به تصویب می‌رسید، تصریح کرد: اما به یکباره فرمانداری تغییر رویه داده و عجیب است که در این دوره همه یادشان افتاده که باید همه مسائل را حل کنند. در حالی که تا پیش از این، این موضوع رویه بوده است.

به گزارش آرونو ، مهدی اقراریان نیز با تأکید بر اینکه شاهد آن هستیم که فرمانداری‌ها در ماهیت مصوبات شوراها وارد می‌شوند، اظهار کرد: این در حالی است که باید از نظر شکلی مصوبات را بررسی کنند و این مسئله را در دیدار با رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کردم و او نیز اعلام کرد که با بیان مصادیق، گزارشی را در قالب شکایت در دیوان عدالت اداری مطرح کنید تا ما با صدور یک رأی شاهد وحدت رویه باشیم تا تعرضی به اختیارات شوراها نشود.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران با بیان اینکه از حضور نظارتی اعضای شورا در این کمیته دفاع می‌کنیم، گفت: آیین‌نامه‌ها در کمیته‌ها تدوین می‌شود و این مغایرتی با قانون ندارد.

به گزارش آرونو ، نهایتا اعضای شورای شهر با اصلاحاتی به نامه نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری پاسخ داده و این مهم را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *