اعطای ۷۰۰۰ پنل خورشیدی به پشت‌نوبتی‌های بهزیستی و کمیته‌ امداد

فهرست مطالب

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی جهاد گفت: از برنامه اعطای ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی به افراد پشت نوبت کمیته امداد و بهزیستی در مناطق محروم، چیزی نزدیک به شش تا هفت هزار مورد محقق شده است.

به گزارش آرونو ، امیر حسین مدنی در اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان “جهادگران تربیت”، اظهار کرد: شرایط کشور ما خاص است به ویژه در دهه ۹۰ یا همان چهارم، شرایط ایستایی در کشور داشتیم. از یک مقطعی می‌بینیم مقام معظم رهبری مستقیم با خود جوانان ارتباط گرفته و بحث آتش به اختیار را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی گروه‌های مردمی حدود ۳۰ درصد رشد داشتند، تصریح کرد: در حوزه ایده باید از مردم کمک گرفت. از جمله مطالبات رهبر انقلاب از دولت در دیدار ۱۹ دی، این بود که در حوزه عمل، اقدام و نظارت از مردم کمک گرفت. در سال ۱۴۰۰ و پس از انتخابات درخواست مقام معظم رهبری در خصوص احیای جهاد سازندگی جدی‌تر شد و شورای عالی جهاد سازندگی شکل گرفت.

مدنی با بیان اینکه متولی در کشور کم نداریم، توضیح داد: برای مثال در حوزه روستا ۷۶ متولی روستایی داریم. فقط ۲۴ دستگاه مستقیم داریم که در روستا کار می‌کنند. چرا باید این اتفاق بیافتد؟. حتی در موضوعاتی که متولی مشخص دارد آنقدر شاخه به آن زده‌ایم که دست در آن زیاد شده است. مثلا در طرح “هادی روستایی” می‌گوییم بنیاد مسکن متولی است اما فقط بنیاد مسکن نیست بلکه مجلس، منابع طبیعی و… درگیرند. دست زیاد است و شاخه زیاد زده‌ایم.

به گفته معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی جهاد، پیش از برگزاری جلسه نخست شورای عالی جهاد کل فضای محرومیت زدایی کشور بررسی شد و نهایتا این جلسه ۲۴ مصوبه داشت.

وی افزود: قرار بر این شد دو پرچم اصلی را جهاد سازندگی بلند کند. این امر نیز از بیانات مقام معظم رهبری نشات گرفت‌. اخیرا “جهاد تولید” و “جهاد تبیین” مورد تاکید مقام معظم رهبری بود و قرار شد در این دو حوزه فعالیت کنیم. در حوزه جهاد تولید ۹ قسمت با استفاده از ظرفیت مردمی از جمله جهاد تولید کالاهای وارداتی، احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل و جهاد تولید انرژی‌های نو را ایجاد کردیم.

مدنی با بیان اینکه طی امسال ۲۵۶۰ واحد اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل را کاملا مردمی احیاء کردیم، خاطر نشان کرد: در حوزه جهاد تبیین نیز با کمک اعضا شورای عالی از جمله حاج حسین یکتا به عنوان عضو حقیقی، به این نتیجه رسیدیم که مسائل اجتماعی می‌تواند در شرایط فعلی که با گسست اجتماعی مواجه شدیم مردم ما را دور هم جمع کند. ۹۰ درصد جامعه از اینکه کار جهادی کند محروم است و به این امر باید توجه شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *