اصلاح ۹۸ تقاطع پایتخت در ۴ سال آتی/ ۱۸ تقاطع تا پایان سال اصلاح می‌شود

معاون فنی عمرانی شهر تهران با اشاره به این‌که ۹۸ تقاطع در شهر تهران ظرف چهار سال اصلاح خواهد شد از اصلاح ۱۸ تقاطع تا پایان سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش آرونو ، آیین‌بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام (شهید محسن صیفی) از پروژه‌های منطقه ۴ در قالب چهاردهمین شنبه امید و افتخار صبح امروز با حضور شهردار تهران و ریاست شورای شهر تهران به بهره برداری رسید.

عباس شعبانی معاون فنی عمرانی شهر تهران درباره جزییات این تقاطع اظهار کرد: تقاطع باقری – فرجام با هدف ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری به صورت یک پل رفت و برگشت احداث شده و شرق و غرب خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به یکدیگر متصل می‌کند.

وی ادامه داد: گشایش این تقاطع علاوه بر کاهش ۲.۷ کیلومتری مسافت سفرهای درون شهری، سبب صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت خواهد شد، به گونه‌ای که منافع حاصل از این صرفه جویی هزینه اجرای پروژه را ظرف مدت دو سال جبران خواهد کرد.

معاون فنی عمرانی شهر تهران ادامه داد: این گشایش ترافیکی طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله نزدیک به ۲۳۰۰ تن انتشار آلاینده در هوای پایتخت را جلوگیری خواهد کرد که به این شاخص‌ها می‌توان کاهش قابل توجه زمان سفرهای درون شهری و برآوردهای ریالی حاصل از صرفه جویی در وقت شهروندان را نیز اضافه کرد.

شعبانی تاکید کرد: با گشایش این تقاطع دیگر خبری از ترافیک سنگین و تغییر مداوم لاین‌های حرکتی توسط خودروها نخواهد بود و حذف دوربرگردان هم سطح در محل تقاطع نقش ترافیکی این بزرگراه شمالی – جنوبی را ارتقاء خواهد داد.

وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام شامل یک پل صندوقه‌ای فلزی با عرصه بتنی بوده و طول آن با احتساب شیب‌راهه‌های ورودی و خروجی به ۴۷۸ متر می‌رسد. عرض ۱۳ متری پل فضای لازم برای بهره برداری از دو خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی – جنوبی را فراهم کرده است. ضمن اینکه برای احداث این پل سواره‌رو شش پایه و ۱۲ ستون احداث شده است.

شعبانی با بیان این‌که ۴۳۰ تقاطع بزرگ در شهر تهران وجود دارد، افزود: از این تعداد ۹۸ تقاطع ناقص بوده که حدود ۷۸۵ کیلومتر مسیر شهروندان را اضافه می‌کند که با اصلاح ۹۸ تقاطع، این مسیر ۷۸۵ کیلومتری به ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در این دوره از مدیریت شهری اصلاح ۹۸ تقاطع در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم با اصلاح آنها خدمت بزرگی به شهروندان در تهران داشته باشیم.

معاون فنی عمرانی شهر تهران با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید باقری با خیابان فرجام گفت: این تقاطع یکی از ۹۸ تقاطع ناقص بوده که امروز به بهره برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله ظرف چهار سال ۹۸ تقاطع در شهر تهران اصلاح خواهد شد. طبق برنامه ‌ریزی انجام شده اصلاح ۱۸ تقاطع امسال در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد تا به امروز ۴ تقاطع اصلاح شده و تا پایان سال ۱۲ تقاطع دیگر اصلاح خواهد شد.

شعبانی با اشاره به این‌که اصلاح ۱۸ تقاطع مسیر ۱۱۵ کیلومتری را به ۸.۵ کیلومتر کاهش می‌دهد اضافه کرد: گشایش خوبی به خصوص در منطقه چهار با اصلاح تقاطع‌ها انجام خواهد گرفت که یکی از تقاطع‌ها تقاطع غیرهمسطح شهید باقری با خیابان فرجام است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *