اسپیلبرگ جشنواره فیلم «قاهره» را افتتاح می‌کند

«فبلمنز» جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» به عنوان فیلم افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم قاهره در کشور مصر انتخاب شد.

به گزارش آرونو به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم قاهره که از مهم‌ترین رویدادهای سینمای عرب محسوب می‌شود، امسال از تاریخ ۱۳ تا ۲۲ نوامبر (۲۲ آبان تا اول آذر) برگزار می‌شود و «فبلمنز» فیلم جدید «استیون اسپیلبرگ» در افتتاحیه این روداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود.

 «فبلمنز» که پیش از این با کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم تورنتو، خود را به عنوان یکی از فیلم‌های اصلی در فصل جوایز سینمایی مطرح کرده، با الهام از دوران کودکی «اسپیلبرگ»، به عنوان یک پرتره شخصی از کودکی در قرن بیستم آمریکا توصیف شده و داستان آن در مورد کشف یک راز خانوادگی توسط یک مرد جوان است که به قدرت سینما برای کمک به دیدن حقیقت در خودمان و دیگران نیز اشاره دارد.

«میشل ویلیامز»، «پل دانو»، «ست روگن»، «گابریل لابل»، «جین برلین»، «جولیا باترز»، «رابین بارتلت»، «کیلی کارستن» و «جود هیرش» تیم بازیگران ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» را تشکیل می‌دهند و اسپیلبرگ با همراهی «تونی کوشنر» نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته‌ است.

جشنواره فیلم قاهره هفت فیلم را در رقابت افق های سینمای عرب به نمایش می گذارد که با اولین نمایش جهانی مستند «دور از نیل» ساخته «شریف الکاتشا» فیلمساز مصری آغاز می شود. از دیگر آثار برجسته می‌توان به نمایش جهانی «خانواده» ساخته «مرزاک آلوشه» کارگردان الجزایری که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فیلمساز خاورمیانه از سوی ورایتی انتخاب شد و فیلم «حوریا» به کارگردانی مونیا «مدور» اشاره کرد. 

در بخش رقابت اصلی هم ۱۴ فیلم از جمله «B ۱۹» ساخته «احمد عبدالله» کارگردان مصری، «سد» ساخته «علی چری» حاضر در بخش دو هفته کارگردانان کن، «نان و نمک» برنده جایزه جشنواره ونیز به کارگردانی «دامیان کوکور» و فیلم «دید پروانه» از ماکسیم ناکونه‌چنی» که پیش از در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شده بود برای کسب جایزه هرم طلایی بهترین فیلم رقابت می‌کنند.

«نائومی کاواسه» سینماگر ژاپنی ریاست  هیات داوران جشنواره قاهره را بر عهده دارد و جایزه هرم طلایی افتخاری هم به «بلا تار» سینماگر مطرح مجارستانی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *