از صدور مجوز ساخت برج در تهران بر روی گسل تا آمادگی ۲۰ درصدی پایتخت برای مقابله با زلزله

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش سازمان مدیریت بحران تهران در صحن شورا، نظرات خود را در مورد وضعیت ایمنی تهران بیان کردند.

به گزارش آرونو ، مهدی عباسی در واکنش به گزارش سازمان مدیریت بحران در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: کار در سطح شهر تهران سخت و پیچیده است اما سوال من این است که اگر بحران واقعی در تهران رخ دهد چه کسانی می‌توانند امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم کنند و آیا چارت جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که نگهداری تجهیزات و حفظ استانداردهای تجهیزات لازم و ضروری است و باید در بازدیدهای دوره‌ای چک شود، ادامه داد: ساختمان‌ها در سطح شهر تهران می‌توانند با دریافت بسته‌های تشویقی نیازهای اضطراری‌شان در مواقع بحران را رفع کنند به گونه‌ای که می‌توانیم با بسته‌های تشویقی شرایطی را فراهم کنیم تا همشهریان نسبت به رفع نیازهایشان در مواقع ضروری و بحران همچون استفاده از سولار و پنل‌های خورشیدی برای تولید برق بهره بگیرند و پیشنهاد می‌شود که این موضوع را به شورا بیاورید تا بررسی کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که اراضی ذخیره شهر سرمایه تهران هستند و یکی از کاربردهای آنها در زمان بحران است، تصریح کرد: مراقب این اراضی باشید تا توسط نگاه بخشی در ادوار مختلف شهرداری به ساختمان‌های بلند تبدیل نشوند که اگر این اراضی که در زمان بحران نیز بسیار به کار می‌آیند، به ساختمان تبدیل شوند این یک مصیبت است.

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: مجوز ساخت یک ساختمان پراهمیت بلندمرتبه که رستوران و سالن اجتماعات نیز دارد اما روی یک گسل خطرناک واقع شده از کمیسیون ماده پنج صادر شده است و برایمان سوال است که مدیریت بحران شهر تهران چه اقدامی انجام داد و آیا جلوی ساخت‌وساز این ساختمان را می‌گیرید و یا حداقل بر رعایت حداکثری نکات ایمنی نظارت می‌کنید؟

ناصر امانی نیز با اشاره به وصیت‌نامه مرحوم شیبانی مبنی بر این‌که گل و تاج گل در مراسم وی آورده نشود، تصریح کرد: نکند شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها از بیت‌المال هزینه کنند و برای مراسم‌ این مرحوم گل بیاورند که برخلاف وصیتش است.

وی با بیان این‌که در برنامه سوم توسعه شهر تهران ۱۰ حکم در مورد تاب‌آوری شهر تهران آورده شده تا در چشم‌انداز برنامه به شهری امن و مقاومت تبدیل شود، اظهارکرد: حالا بهتر بود که گزارش مدیریت بحران براساس میزان و درصد تحقق این برنامه‌ها ارائه می‌شد و به ما بگویید چند درصد از این احکام محقق شده است؟.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این سوال امانی گفت: کل برنامه سوم توسعه تنها ۲۳ درصد محقق شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به قانون بازگشت در زلزله گفت: ۱۵۰ سال از آخرین زلزله هفت ریشتری در تهران می‌گذرد و الان ۳۰ سال هم از دوره بازگشت زلزله گذشته و یعنی زلزله به ما وقت اضافه داده است و باید تلاش کنیم که آماده باشیم.

وی با بیان این‌که من از مدیریت قبلی شهری در مورد میزان آمادگی تهران برای مقابله با زلزله پرسیدم و آنها گفتند که تنها ۲۰ درصد آمادگی وجود دارد، تصریح کرد: این یک فاجعه است و حالا از مدیران فعلی می‌پرسم که تهران چند درصد در مقابل زلزله ایمن است؟.

انتهای پیام  

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *