اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی در شهرداری تهران

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران لایحه شهرداری تهران در مورد “اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی” را به تصویب رساندند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه شهرداری تهران در مورد” اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی” را روی میز بررسی قرار دادند و شربیانی عضو هیات رئیسه شورا در این باره اظهار کرد: سال‌هاست که وقتی لایحه‌ای از طرف شهرداری می‌آید معاونین به احترام مردم، به احترام نمایندگان مردم و جایگاه شورا به صحن می‌آیند و از لایحه مربوطه دفاع می‌کنند؛ اما حالا بعد از گذشت ۱۴ ماه هنوز معاونین این موضوع را یاد نگرفته و بلکه برعکسش عمل می‌کنند به گونه‌ای که لوایح می‌آید اما معاونین نه.

وی با بیان این‌که این مساله نه برای شورا و نه برای شهرداری خوب است، گفت: من شرمم می‌آید که بگویم لایحه درجه یک یا درجه دو نداریم چرا که همه کارها برای مردم است اما وقتی می‌بینیم که وقتی یک لایحه برای شهرداری، تشکیلات و اطرافیانتان مهم است همه می‌آیند، به آن لایحه درجه یک می‌گوییم اما برای لوایحی کسی نمی‌آید که با این نوع برخورد به آن لایحه درجه دو می‌گوییم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که هرکاری در باطن برای تضعیف شورا و اعتبار آن می‌کنید اشکالی ندارد اما ظاهر را حفظ کنید، ادامه داد: شورای قوی، شهرداری و مدیریت شهری قوی خواهد داشت.

آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در دفاع از این لایحه گفت: براساس این لایحه پیشنهاد شده که برای ارائه خدماتی که به اتباع خارجی داده می‌شود بهایی در نظر گرفته شود که بر این اساس پیشنهاد می‌شود برای خانوارهای یک یا دو نفره ۴۰۰ هزار تومان، سه یا چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفر تا بیشتر ۶۰۰ هزار تومان دریافت شود و همچنین به شهرداری اجازه می‌دهد تا سقف ۵۰ درصد از درآمدهای این محل را برای کمک به تامین نیازهای مهاجرین طی تفاهم‌نامه‌ای در اختیار اداره کل اتباع استانداری قرار دهد.

وی اضافه کرد: این مهم در شهرهای اطراف تهران دریافت می‌شود و عدم دریافت این بهای خدمات در تهران، مشکل‌ساز شده بود.

به گزارش آرونو ، نهایتا اعضای شورای شهر با رأی مثبت خود لایحه شهرداری تهران در مورد اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *