احمد بهرامی بهترین کارگردان جشنواره تالین شد

فهرست مطالب

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم تالین در کشور استونی به فیلم «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی رسید.

به گزارش آرونو ، جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین در حالی به کار خود پایان داد که فیلم «شهر خاموش» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه‌ی اصلی این رویداد سینمایی، موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای احمد بهرامی شد.

امسال هایده صفی یاری تدوینگر باسابقه سینمای ایران در کنار «الدیکو انیادی» فیلمساز مجارستانی نامزد اسکار (رئیس هیات داوران)، «آدام بالاژ» آهنگساز اهل کشور مجارستان، «آندرس کلینرت» کارگردان آلمانی و «بیجایا جنا» بازیگر هندی، فیلم‌های بخش مسابقه اصلی تالین را داوری کردند.

هیات داوران در بیانیه‌ای درباره فیلم «شهر خاموش» نوشتند: «کارگردان با استفاده از مکانی غمگین و ویران شده، درام کهن و جهانی شبیه به یک تراژدی شکسپیر را به تصویر کشیده است. علاوه بر این، نقش‌آفرینی بازیگران نیز جذاب است و هیچ گاه نمی توان فضای استعاری را با تصویرسازی شاعرانه در این فیلم فراموش کرد. این فیلم جشن سینما و هنر است».
 در این زمینه بیشتر بخوانید:

یک درام بی‌رحمانه اما قدرتمند با بازی باران کوثری

در فیلم «شهر خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری نیز تدوین این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم در سایت رسمی جشنواره تالین آمده است: بمانی به جرم قتل شوهرش ده سال را در زندان سپری کرده است و فرزندش را به خانواده شوهرش دادند. او که به طور موقت آزاد می شود، بلافاصله به دنبال پسرش می گردد. بمانی به کارگاه اسقاط ماشین می‌رود که ابی، برادر شوهرش در آنجا کار می‌کند اما ادعا می کند که از سرنوشت پسرش چیزی نمی‌داند. با این حال او متوجه می‌شود که اِبی کودک را به خانواده‌ای ثروتمند فروخته است. بمانی سعی می‌کند اطلاعات بیشتری از کارگران بگیرد اما آنها در ازای دریافت اطلاعات، درخواست ناشایستی دارند. او به عنوان یک مادر ناامید، آماده است تا به سیم آخر بزند اما نه آنطور که همه انتظار دارند.

طبق اعلام پیشین امسال فیلم «جنگ جهانی سوم» از هومن سیدی و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش بهترین‌های جشنواره، فیلم «سونسوز» به کارگردانی رضا جمالی در بخش تازه راه اندازی شده منتخب منتقدان، فیلم کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی در بخش آثار کوتاه و مستند «چطور جرات کردی چنین آرزوی مسخره‌ای کنی» به کارگردانی مانیا اکبری و محصول مشترک ایران و بریتانیا هم در بخش غیر رقابتی به نمایش گذاشته شدند.

جشنواره بین‌المللی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار شد.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *