اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین/تکمیل پروژه دوگاز از اولویت‌های منطقه ۲۱

فهرست مطالب

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جلسه تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۲۱ و ۲۲ گفت: تحول ریشه‌ای و ماندگاری به عنوان شبکه مردمی محلات شهر تهران وجود دارد که باید شهروندان را با علقه‌های انقلاب اسلامی و مقتضیات مصالح مردم پیوند دهد.

به گزارش آرونو ، علیرضا جاوید در ابتدای مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: زیرساخت‌های منطقه ۲۲ جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف دکور و ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را فاضلاب و سرانه‌های خدماتی و آموزشی اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز طی این‌ سال‌ها بهتر شده است. باید به هفت سرانه خدماتی در منطقه ۲۲ علاوه بر فضای سبز توجه شود. 

جاوید در ادامه سخنان خود، عنوان کرد: محدودیت‌های ابلاغی شورای عالی شهرسازی برای منطقه ۲۲ بلاوجه، غیرتخصصی و براساس یک جو سیاسی و غیرکارشناسی در سنوات قبل اعمال شد. این محدودیت‌ها باید با یک بستر تخصصی و فنی تلفیق شود تا به نقطه تعادلی برسد.

در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم 

وی ضمن اشاره به برخی ساخت‌ و سازها در منطقه و به ویژه مجاورت دریاچه، گفت: برخی ساخت و سازها می‌توانست با کیفیت بهتر و حتی فوق کیفیت ساخت و ساز در ایران طی سنوات گذشته صورت گیرد. باید این بستر آماده شود تا در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد. در واقع در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت دریاچه، گفت: انتظار می‌رود که آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متصل شود. خط ۱۰ مترو افق نجات بخش منطقه ۲۲ است و باید یک خط دیگر توسط شهردار جدید در این منطقه تعریف شود چرا که یک خط کم است و باید پوشش مترو در این منطقه تکمیل شود.

تکمیل پروژه دوگاز در اولویت منطقه ۲۱ است

علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۱ بیان کرد: شهردار سابق این منطقه سعی کرده است که چکیده تجربیات مختلف خود را در طول مدت خدمت خود در شهرداری بکار بگیرد و اجرایی کند. همه مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی امانت و گذراست؛ لذا زمانی کار آغاز می‌شود و زمانی به خاتمه می‌رسد. 

وی در ادامه گفت: مهم این است که برآیند ایفای وظیفه بگونه‌ای طی شده باشد که رضایت ذی نفعان حاصل شده باشد.

جاوید با بیان اینکه تحول ریشه‌ای و ماندگاری به عنوان شبکه مردمی محلات شهر تهران وجود دارد که باید شهروندان را با علقه‌های انقلاب اسلامی و مقتضیات مصالح مردم پیوند دهد، افزود: اگر این امر محقق شود، یک یادگار ماندگار برای شهر تهران و اثربخشی نظام اسلامی در ارتقاء کمی و کیفی زندگی و مشارکت شهروندان خواهد بود.

وی درباره پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۱ گفت: تکمیل پروژه بزرگراه دوگاز در اولویت است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: تدبیر شهردار تهران این است که منطقه ۲۱ نماد تهران در حوزه دانش بنیان، صنایع پاک و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود. منطقه ۲۱ می‌تواند مولد ایجاد کارآفرینی و گردش صحیح سرمایه برای شهر تهران باشد، البته صنعت موجود نیاز به پالایش دارد چرا که تعدادی از صنایع، متروکه شده‌اند. همه قابلیت‌ها باید با حمایت شهرداری و مشارکت فعالان و صنعتگران در خدمت رشد و توسعه شهر قرار بگیرد.

جاوید در بخشی دیگر از سخنان خود، منطقه ۲۱ را به عنوان قطب دوم نمایشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: شهر فرش، شهر لوازم خانگی و … در این منطقه استقرار پیدا کرده‌اند. همچنین این منطقه می‌تواند از ورزشگاه‌های فرامنطقه‌ای بهره مند شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با بیان اینکه دو پیام به امانت از شهردار تهران دارم، گفت: این پیام آقای زاکانی شامل دو کلمه خدمت و رضایت است. طبق گفته رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران، خدمت باید صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد. همچنین خدمت وسیله است و رضایت نتیجه و هدف است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *