آنچه در مقابله با خشونت علیه زنان نادیده گرفته شده است

فهرست مطالب

آرونو /خراسان رضوی فقر باعث افزایش آسیب‌پذیری زنان در برابر خشونت می‌شود و فرصت‌های شغلی، مرخصی استحقاقی و دسترسی به مشاوره حقوقی می‌تواند به کنترل خشونت علیه زنان کمک کند.

به نقل از ویفروم، فقر در حالی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، موضوعی مهم است و برای پایان‌ دادن به خشونت علیه زنان جامعه بین‌المللی باید عوامل موثر آن را شناسایی کند. زنان و دختران کم‌درآمد برای فرار از خشونت خانگی اغلب گزینه‌های محدودی دارند که بسیاری از آن مرتبط با فقر است.

دولت‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی می‌توانند با یکدیگر همکاری تا به پناهندگان، به‌ ویژه پناهندگان زن، کمک‌های شغلی ارائه کنند.

ارتباط بین برابری جنسیتی و حفاظت از محیط‌ زیست از اقدامات آب‌ و هوایی با تشدید تغییرات آب‌ و هوایی به‌ طور فزاینده‌ای قابل مشاهده شده است. محقق اصلی واحد تغییرات آب‌ و هوایی سازمان ملل در سال ۲۰۲۰ گزارش کرد که زنان برای مدت طولانی در سایه تغییرات آب‌ و هوایی زندگی می‌کنند.

زنان اکثریت جوامع فقیر را تشکیل می‌دهند که برای امرار معاش خود به شدت به منابع طبیعی محلی وابسته هستند و هنگامی که این منابع به دلیل بالا آمدن سطح دریا، رویدادهای شدید آب‌ و هوا و آلودگی از بین می‌روند، زنان به‌ طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

سازمان‌های جامعه مدنی برای رهایی زنان از فقر باید نه تنها برای درمان کافی بلکه برای مشارکت بیشتر زنان در روند توسعه سیاست‌های زیست‌محیطی و آب‌ و هوا تلاش کنند. سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی می‌توانند با برگزاری یک رویداد ویژه که به زنان با زمینه‌های کم‌درآمد و در معرض خطر فرصتی می‌دهد تا با جهان صحبت کنند و خواستار تعهد سیاسی بیشتر شوند، کمک کنند.

خشونت علیه زنان در همه اشکال آن ناقض حقوق اولیه بشر و شئونات انسانی است. زمان آن فرا رسیده که سازمان‌های جامعه مدنی، کارشناسان حقوقی و مقامات با یکدیگر همکاری تا زنان را از فقر فراگیر خارج کنند و چرخه خشونتی شکه به زنان در سراسر جهان آسیب می‌رساند را بشکنند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *