آلودگی هوای تهران طی هفته آخر مرداد با آلاینده «ازن»

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گزارش هفتگی کیفیت هوای پایتخت در هفته آخر مردادماه را بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ مرداد اعلام کرد.

به گزارش آرونو ، دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، هوای پایتخت یک روز در شرایط قابل قبول و شش روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: در تمام روزهای هفته گذشته، “گاز ازن” آلاینده شاخص شهر تهران بود.

وی کمترین میزان شاخص ثبت شده در هفته قبل را عدد ۹۹ برای روز شنبه (۲۲ مرداد) و بیشترین میزان را نیز عدد ۱۴۶ برای روز جمعه ۲۸ مرداد اعلام و اظهارکرد: آلاینده “ازن” بیشتر در روزهای گرم سال به‌ ویژه در ساعات گرم شبانه‌روز تولید و منتشر می‌شود.

میرزائی قمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، آلاینده “ازن” در ۴۰ روز فراتر از حد مجاز قرار گرفته است که ۳۷ روز آن، شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز آن نیز شرایط ناسالم برای عموم شهروندان بوده است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل، این آلاینده ۲۱ روز فراتر از حد مجاز بود که تنها یک روز آن در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تأکید کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند از سامانه این شرکت به نشانی airnow.tehran.ir و اپلیکیشن کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت آلاینده‌ها در هوای پایتخت مطلع شوند و بر اساس آن در مورد فعالیت‌های روزانه خود تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *