خراسان رضوی دارای ظرفیت برای پایه‌گذاری شهرک سینمایی مدرن در کشور است

فهرست مطالب

آرونو /خراسان رضوی رئیس سازمان سینمایی گفت: خراسان رضوی می‌تواند پایه‌گذار شهرک سینمایی مدرن در کشور شود و گروه‌‎های تولید آثار سینمایی از سراسر کشور و حتی کشورهای منطقه از ظرفیت شهرک سینمایی مدرن در مشهد استفاده کنند.

محمد خزاعی پس از جلسه امضای تفاهم‌نامه با استانداری خراسان رضوی که امروز، ۲۶ آبان در مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با آرونو اظهار کرد: در دولت سیزدهم، در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد و نگاه به استان‌ها تقویت شده و نخستین‌مرتبه است که یک به یک به استان سفر کردیم و مشکلات و دغدغه‎ هر استان را بررسی کردیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های تمام استان‌ها نبود امکانات به اندازه تهران است و این موضوع در همه استان‌ها مطرح است که برای ورود به سینمای حرفه‌ای و ساخت آثار سینمایی باید مهاجرت کرد. بر این اساس یکی از اقدامات ما در راستای جلوگیری از مهاجرت به مرکز، واگذاری اختیارات کامل‌تر به نهادهای مربوطه مانند اداره‌‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در نتیجه افراد می‌‎توانند در استان‌ها آثار سینمایی تولید کنند و برنامه‌های جامع و کاملی در راستای بهره‌‎مندی از نیروی بومی و استانی داشته باشند و کمتر به سراغ تهران بروند. همچنین به سمت مسائل و دغدغه‌های استان بروند و مسائلی که بیان نشده است را بیان کنند. این کار باعث می‌شود در زمینه کشف استعداد، رونق کسب‌وکار و نمایش آثار در آینده برنامه‌ریزی‌های جدی صورت بگیرد.

خزاعی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها عنوان کرد: در این حوزه اقدامات خوبی در حال انجام است. زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد در سراسر کشور ۶۰۰ سالن سینما وجود داشت، اما طبق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰۰ سالن سینما در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که تا کنون ۱۰۰ مورد آن افتتاح شده است.

افتتاح ۳۵ سالن جدید سینما در خراسان رضوی تا پایان سال

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی نیز ۳۵ سالن تا پایان سال به چرخه اکران اضافه خواهد شد. همچنین در زمینه توسعه زیرساخت‌های دولت تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۲۰۰ سالن سینما در سراسر کشور برسیم که ۲ برابر سینما نسبت به گذشته است.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، تربیت نیروی انسانی و تولید نیز، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و ردیف بودجه خوبی در استان‌ها برای تولید در نظر گرفته شده است. اهتمام سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بر اساس شعار عدالت محوری که در دولت مطرح است؛ امکانات به صورت مساوی بین استان‌ها تقسیم شود.

خزاعی در خصوص شهرک‌های سینمایی در جهان تصریح کرد: شهرک‌های سینمایی در دنیا به معنای دکورهای عظیم نیستند. همه به سمت ساخت سوله و استودیو رفتند و از ابزارهای تکنولوژی مانند موشن کپچر استفاده می‎کنند. در ایران هنوز وارد این فضا نشده‌ایم اما با توجه به دغدغه هنرمندان خراسان رضوی نسبت به این موضوع،می‌توانیم این ظرفیت را در مشهد ایجاد کنیم.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار آرونو در خصوص استفاده از ظرفیت موسیقی بومی و فولکور استان در آثار سینمایی گفت: در این دوره از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم «بدون قرار قبلی» به موسیقی سنتی خراسان پرداخته و به ظرفیت این موسیقی توجه کرده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *